Monday 12 December 2016

Ev yapımı kozmetik

                           

Gecenlerde denk gelip de okudugum şöyle bir blog yazısı vardı, kozmetik ürünlerini evde yapmak ile ilgili. Çok kolay göründüler gözüme, ben de bikaç bişey deneyeyim dedim. Türkiye`deyken bir aktarlardan, ufak bir parça balmumu, hindistan cevizi yağı, bir kaç çeşit bitkisel yağ ve karbonat aldım. Ürünleri, döküntü biriktirme özelliğim sayesinde atmayıp biriktirmiş olduğum krem kutularında yapıverdim. Ordan al oraya koy gerekmedi.

Tarifler, çok kolay.

El yüz kremi:
1 ölçek hindistan cevizi yağı
1 ölçek balmumu
birkaç damla kokulu yağ (dezenfektan özelliğinden dolayı çay ağacı yağı ve tatlı badem yağı kullandım).

Bunları karıştırıp, sıcak suda bekletince hindistan cevizi yağı ve balmumu eriyiverdi, iyice birbirine geçtiler. Donmadan da yağı damlattım. Donması da uzun sürmedi zaten.

Balmumlarında genelde tarımsal ilaç bulunuyormuş. Benim de balmumunu önüme gelen ilk aktardan aldığım düşünülürse, doğal olma ihtimali düşük. O yüzden sadece ellerimde kullanıyorum şimdilik, soğuktan çatlamış elleri iyi geliyor. Başta biraz yağ hissi oluyor ama hemen sonra geçiyor. Balmumu yerine başka alternatifler bulmak lazım. Belki fikri olan vardır.


Dudak kremi: 
Üstteki yazdığım krem daha donmadan biraz ayırıp, içine tarçin ekleyip dudak kremi yaptım.

Dudağa sürünce, siyah tarçınlar kaldığından, kendisini pek tutmadım. Ama hiç birşey katılmadan da kullanılabilir, parlatıcı nemlendirici niyetine.


Diş macunu:
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı
eriyik yağın aldığı kadar karbonat
koku verici bitki yağı (nane yağı en güzeli olur muhtemelen ama ben de o olmadığı için, yine dezenfektan özelliğinden dolayı, çay ağacı yağı kullandım).

Ev yapımı dış macunu, alışkın olduğumuz dış macunu gibi köpürmüyor. Öyle olunca alışması biraz zor. Ama en az günde bir sefer kendi yaptığım dış macununu kullanıyorum. Tadı biraz tuzlu sadece, herhalde karbonattan kaynaklı. Ancak, sislerimin temizlendiğini hissediyorum. Benim dişlerimde çok tartar olur, belki ona iyi gelir diye umutlanıyorum. Bakalım uzun vadede etkisi nasıl olacak.

Koltuk altı deodorantı:
Uzunca bir süredir koltuk altı roll-on deodorantlardan kullanmıyorum. Çünkü farkettim ki, bunların oluşan ter kokusuna hiçbir faydası olmuyor. Aksine, bence daha da garip bir kokuya neden oluyorlar. Son zamanlarda da, terimin eskisine göre daha fazla koktuğunu düşündüğümden, farklı bişeyler deneme arayışına girdim. Bir yerde, direkt limon sürmenin işe yarayacağını okuyunca ve en kolayı evdeki limondan birkaç damla elime sıkıp koltuk altıma sürmek olduğundan, ilk bunu denedim. Ve sonuç koku olmaması yönünde çok net bir etkiydi. Yazdan beri düzenli olarak limon kullanıyorum. Ama yolculuk ederken felan, yanında limon taşıyamayabilir insan. Başka bir çözüm de, karbonatlı nişastalı bir karışım. Onu da deneyim dedim.

1 tatlı kaşığı mısır nişastası (artik nisastasiz yapiyorum)
1.5 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı
1 tatlı kaşığı karbonat
1 çay kaşığı bitki yağı

Yine malzemelerin hepsi sıcak suda eriyiveriyor. Güzelce karıştırınca doğal deodorant hazır. Nişastadan dolayı diş macununa göre daha kıvamlı, daha kolay sürülebilir oldu. Ben bundan da memnunum, her türlü hazır ürüne göre başarılı. Ama bence limon daha etkili. Aslında, kişiden kişiye göre değişiyor, ikisini de deneyen arkadaşlarımda karbonat karışımı daha çok işe yaramış.

İlk aşamada ölçüleri deneme amaçlı küçük tutmak mantıklı. Zaten az bir miktar bile, bayağı idare ediyor.

Deneyin, bi denemeden bişey olmaz :)

2016 Aralik, Gülşah

No comments:

Post a Comment